REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
PRZYSTANI MIRA BAY
Szanowni Państwo,
poniżej znajdą Państwo informacje dotyczące zasad, według których w Sklepie Internetowym Przystani Mira Bay prowadzona jest sprzedaż biletów na rejsy statkami po Wiśle, realizowanymi w Krakowie. Zachęcamy do zapoznania się z nimi przed dokonaniem zakupu biletów. W przypadku pytań lub wątpliwości – pozostajemy do Państwa dyspozycji i prosimy o kontakt na adres biuro@mirabay.pl lub pod numerem telefonu +48-604-160-154.
Poniższy Regulamin obowiązuje od dnia 1 maja 2023 r.
Zespół Mira Bay
§ 1. Definicje
- Bilet – dokument potwierdzający zawarcie Umowy przewozu – Rejsu, który odbędzie się na określonej trasie i w określonym terminie.
- Klient – Konsument, Przedsiębiorca Indywidualny lub Przedsiębiorca, który zawiera ze Sprzedawcą Umowę za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Konsument – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej, w tym zawierająca Umowę za pośrednictwem Sklepu Internetowego, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – funkcjonalność Serwisu pozwalająca na przechowywanie danych przez Klienta dotyczących składanych przez niego zamówień i kupionych Biletów, z którego Klient może korzystać, żeby składać zamówienia, a także w granicach przewidzianych bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem – anulować je lub zmieniać.
- Polityka Prywatności – dokument dostępny pod adresem https://mirabay.pl/polityka-prywatności/, określający zasady przetwarzania danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi oraz osób działających w imieniu Klientów niebędących osobami fizycznymi oraz stosowania cookies w ramach Sklepu Internetowego.
- Przedsiębiorca Indywidualny – osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. - Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobom prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierająca ze Sprzedawca Umowę związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z jej treści wynika, że posiada ona dla takiej osoby lub jednostki charakter zawodowy. Osoba działająca w imieniu Przedsiębiorcy niebędącego osobą fizyczną, z chwilą założenia Konta bądź złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym oświadcza, że jest upoważniona do działania w imieniu Przedsiębiorcy i odpowiada w tym zakresie wobec Sprzedawcy.
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający m.in. zasady zawierania na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego umów, w szczególności Umowy przewozu, zasady jej wykonania, prawa i obowiązki stron Umowy oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin jest udostępniony w Serwisie w formacie PDF umożliwiającym jego pobranie i utrwalenie. Regulamin jest również dostępny w kasie przystani Sprzedawcy oraz na każdym statku floty Sprzedawcy, którym realizowany jest Rejs.
- Rejs – związana z wypoczynkiem usługa pasażerskiego transportu wodnego śródlądowego, realizowana zgodnie z zasadami określonymi w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa, Regulaminie oraz informacjami zawartymi w Serwisie, w terminie ściśle określonym, na określonej trasie, w którym uczestnictwo jest możliwe na podstawie ważnego Biletu kupionego w kasie przystani Sprzedawcy lub za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w granicach dostępności określonej w Sklepie Internetowym.
- Serwis – prowadzony przez Sprzedawcę serwis internetowy pod adresem https://mirabay.pl, zawierający informacje dotyczące działalności Sprzedawcy, jak również świadczonych przez niego usług, w tym w szczególności Rejsów, tras Rejsów, szczegóły dotyczące lokalizacji przystani oraz floty.
- Sklep Internetowy – sklep dostępny w ramach prowadzonego przez Sprzedawcę Serwisu, za pośrednictwem którego Klient może zawrzeć Umowę.
- Sprzedawca – Mirosława Szutowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Miraż Mirosława Szutowska” i korzystająca z marki „Mira Bay”, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej: ul. Falista 7, 30-380 Kraków, NIP 9441098091, REGON 361345564, tel.: +48-604-160-154, adres e-mail: biuro@mirabay.pl;
- Treść Cyfrowa – dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej, w tym Bilet zakupiony w Sklepie Internetowym.
- Umowa – umowa zakupu Biletów zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Usługa Cyfrowa – usługa pozwalająca Klientowi na:
- wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
- inne formy interakcji za pomocą danych, dostępne za pośrednictwem Serwisu.
- Użytkownik – Użytkownikiem Serwisu jest każda osoba fizyczna, która korzysta z Serwisu, w tym Klienci lub osoby działające w imieniu Klientów niebędących osobami fizycznymi.
§ 2. Postanowienia ogólne
- [Zapoznanie się] Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu każdy powinien zapoznać się z Regulaminem.
- [Kontakt] Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy:
- drogą pocztową na adres: „Miraż” Mirosława Szutowska, ul. Falista 7, 30-380 Kraków;
- telefonicznie: +48-604-160-154 – kontakt telefoniczny jest możliwy codziennie w godzinach od 10:00 – 20:00, chyba że w Serwisie wskazano inaczej;
- drogą elektroniczną na adres: biuro@mirabay.pl;
- za pośrednictwem formularza kontaktowego, o ile jest udostępniony w Serwisie;
- za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich w serwisie Facebook, kierowanych do profilu dostępnego pod adresem: https://www.facebook.com/people/Mira-Bay-Rejsy-po-Wi%C5%9Ble-Krak%C3%B3w/100057090834506/.
- [Zakaz] Użytkownik powinien korzystać z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem. Zakazane jest w ramach korzystania z Serwisu podejmowanie przez Użytkownika działań, które mogłyby zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu, jak również dostarczanie treści bezprawnych w ramach Serwisu. Treściami bezprawnymi są w szczególności treści naruszające prawo, w tym prawa własności intelektualnej, dobre obyczaje lub dobra osobiste, jak również treści wpływające na bezpieczeństwo informatyczne Serwisu.
- [Wymagania techniczne] Korzystanie z Serwisu wymaga
-
- komputera osobistego lub urządzenia mobilnego takiego jak tablet lub smartfon;
- zainstalowania dowolnego programu od przeglądania plików w formacie PDF;
- prawidłowo skonfigurowanej i aktualnej przeglądarki internetowej;
- dostępu do sieci Internet. Połączenie z siecią Internet może powodować naliczanie kosztów przez dostawcę sieci Internet. Są to koszty niezwiązane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego i nie są pobierane przez Sprzedawcę;
- do założenia Konta oraz zawarcia Umowy niezbędne jest także posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
- [Możliwe zagrożenia] Korzystanie z Serwisu, w tym zawarcie Umowy, nie jest związane z zagrożeniami dla bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Użytkownika innymi niż zwykłe zagrożenia, z jakimi wiąże się korzystanie z sieci Internet, do których należą m. in. wirusy komputerowe, złośliwe oprogramowanie, ataki osób trzecich zmierzające do złamania zabezpieczeń systemu teleinformatycznego Użytkownika lub Serwisu w celu nielegalnego pozyskania informacji, w tym danych osobowych.
- [Zapobieganie] W celu zapobiegania zagrożeniom, w tym zagrożeniom, o których mowa w poprzednim ustępie, zaleca się, żeby Użytkownicy korzystali z oprogramowania chroniącego przed tymi zagrożeniami, np. programów antywirusowych. W Serwisie stosowane są odpowiednie środki bezpieczeństwa zmierzające do zapewnienia bezpieczeństwa danych, w tym danych osobowych przekazywanych za pośrednictwem Serwisu i ich ochroną przed bezprawnym uzyskaniem dostępu do nich, w szczególności poprzez szyfrowanie danych przesyłanych za pośrednictwem Serwisu.
- [Konserwacja]Sprzedawca informuje, że Serwis może być czasowo niedostępny, w szczególności w przypadku czasowego zawieszenia lub ograniczenia jego dostępności bądź funkcjonalności, np. na czas niezbędny do przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Serwisu. Komunikaty o planowanych przerwach w dostępności Serwisu będą zamieszczane w Serwisie z odpowiednim wyprzedzeniem.
- [Usługi] Sprzedawca świadczy w ramach Serwisu następujące usługi drogą elektroniczną, w tym Usługi Cyfrowe oraz usługi dostarczania Treści Cyfrowych:
- usługa dostępu do treści zawartych w Serwisie;
- usługa zawierania Umowy zakupu Biletu;
- usługa rejestracji i prowadzenie Konta w ramach Serwisu.
- [Dostęp do Treści] Z chwilą wejścia przez Użytkownika na stronę Serwisu, Sprzedawca świadczy na jego rzecz drogą elektroniczną usługę polegającą na umożliwieniu dostępu do Treści Cyfrowych i zasobów udostępnionych w ramach Serwisu oraz zapoznawania się z nimi. Usługa ta jest świadczona nieodpłatnie, w miejscu i czasie wybranym przez Użytkownika. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną tej usługi, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, ulega rozwiązaniu w chwili opuszczenia przez Użytkownika Serwisu.
- [Treści w Serwisie] Treści Cyfrowe i zasoby udostępniane w ramach Serwisu przez Sprzedawcę, w tym teksty, zdjęcia i inne materiały należą do Sprzedawcy, o ile wyraźnie nie wskazano inaczej, i obejmują m.in.:
-
- informacje o Sprzedawcy;
- informacje o Rejsach;
- informacje o Biletach;
- informacje o sposobach płatności za Bilety w Sklepie Internetowym;
- informacje o sposobach dostawy Biletów kupionych w Sklepie Internetowym;
- zasady dotyczące składania reklamacji oraz oświadczeń o odstąpieniu od umowy.
- [Odpłatność za Usługi Cyfrowe] Z tytułu świadczenia Usług Cyfrowych Sprzedawca nie pobiera się od Klienta opłat innych niż wprost wskazane w Sklepie Internetowym.
- [Brak obowiązku rejestracji] Korzystanie ze świadczonych przez Sprzedawcę Usług Cyfrowych, wskazanych w ustępach powyżej, jak również zawarcie Umowy jest możliwe dla wszystkich Klientów i nie wymaga rejestracji.
- [Zaproszenie do zawarcia Umowy] Zamieszczone na stronach Sklepu Internetowego treści, w tym opisy Rejsów i ceny stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
§ 4. Rejestracja i Konto
- [Rejestracja] W celu rejestracji w Sklepie Internetowym Klient powinien wypełnić interaktywny formularz, podając dane oznaczone jako obowiązkowe, w szczególności swój adres e-mail i wybierając hasło, potwierdzić zapoznanie się z treścią Regulaminu i Polityki Prywatności. Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego przez Klienta, na podany przez niego adres e-mail przesyłana jest przez Sprzedawcę wiadomość potwierdzająca dokonanie rejestracji i aktywację Konta. Wiadomość zawiera Regulamin oraz Politykę Prywatności.
- [Umowa o prowadzenie Konta] Z chwilą dokonania rejestracji następuje zawarcie przez Klienta ze Sprzedawcą umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta, na zasadach określonych w Regulaminie. Jeden Klient powinien mieć jedno Konto.
- [Logowanie] Każdorazowe logowanie do Konta odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym albo zmienionych następnie przez Klienta za pomocą ustawień Konta. Danymi logowania jest login i hasło. Hasło może zostać zmienione przez Klienta poprzez wybranie funkcjonalności resetowania hasła.
- [Bezpieczeństwo hasła] Klient nie powinien udostępniać osobom trzecim hasła do swojego Konta w Sklepie Internetowym, za wyjątkiem osób przez niego upoważnionych do wiążącego zawarcia Umowy w imieniu Klienta.
- [Funkcjonalności Konta] W ramach Konta możliwe jest zarządzanie swoimi danymi przypisanymi do Konta zamówieniami, w tym ich wprowadzenie lub zmiana, jak również sprawdzenie statusu złożonych zamówień w Sklepie Internetowym, zapoznawania się z historią zakupów w Sklepie Internetowym oraz w zakresie przewidzianym w ramach Konta – zarządzanie płatnościami za zakup Biletów na Rejs.
- [Obowiązywanie umowy o prowadzenie Konta] Umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony.
- [Rezygnacja z Konta] Klient może zrezygnować z prowadzenia Konta i zażądać jego usunięcia nieodpłatnie i w każdym czasie, poprzez kontakt mailowy ze Sprzedawcą pod adresem biuro@mirabay.pl. Wniosek o usunięcie Konta powinien zostać wysłany z adresu e-mail przypisanego do Konta. Usunięcie Konta nie wpływa na zawarte przed dniem złożenia oświadczenia w przedmiocie usunięcia Konta Umowy.
- [Usunięcie Konta] Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta:
- do którego Klient nie zalogował się przez okres dłuższy, niż 12 (dwanaście) miesięcy,
- które zostało wykorzystane do nadużycia;
- które zostało użyte do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z prawem, Regulaminem, dobrymi obyczajami lub przeznaczeniem Sklepu Internetowego,
- każdorazowo po uprzednim zawiadomieniu Klienta o planowanym usunięciu ze wskazaniem jego przyczyny i terminu oraz – w przypadkach, gdy to jest możliwe – wskazaniem czynności potrzebnych do zachowania Konta.
§ 5. Ceny
- [Cennik] Sprzedawca udostępnia aktualny cennik Biletów w Serwisie oraz w kasie Sprzedawcy na przystani.
- [Ceny] Ceny Biletów zamieszczone w Sklepie Internetowym są cenami brutto i zawierają wszystkie podatki wymagane przez obowiązujące przepisy prawne (w tym podatek VAT). Sprzedawca w każdym czasie uprawniony jest do zmiany cen Biletów, wprowadzania nowych rodzajów Biletów oraz nowych tras Rejsów, wycofywania Biletów oraz tras Rejsów, przeprowadzania promocji i dawania rabatów, a także oferowania Biletów nieodpłatnych. Wprowadzenie zmian, o których mowa w poprzednim zdaniu nie wpływa na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie takiej zmiany.
- [Indywidualne dostosowanie ceny] Sprzedawca informuje o indywidualnym dostosowaniu ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, jeśli je stosuje. Jeżeli w odniesieniu do konkretnego Biletu nie wskazano inaczej, Sprzedawca nie stosuje żadnych parametrów i wag mających wpływ na wyświetlanie się Biletów w Sklepie Internetowym.
- [Informacje o promocjach] W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca zamieszcza również informację o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Sprzedawca zamieszczając w Sklepie Internetowym informację o obniżce przedstawia cenę obniżoną, cenę poprzedzającą obniżkę oraz cenę, o której mowa w zdaniu poprzednim. Jeżeli przedmiot sprzedaży jest oferowany przez Sprzedawcę do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego przedmiotu sprzedaży, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania go do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- [Rabaty indywidualne] Cena prezentowana w Sklepie Internetowym nie uwzględnia rabatów przysługujących indywidualnemu Klientowi. Cena uwzględniająca rabaty będzie widoczna w koszyku po wprowadzeniu przez Klienta danych o rabatach, w tym kodów rabatowych lub skorzystania z rabatów ilościowych, jeśli są dostępne.
- [Brak sumowania się rabatów] Rabaty i promocje oferowane w Sklepie Internetowym nie sumują się, chyba że w Serwisie wyraźnie wskazano inaczej.
§ 6. Zakup Biletu
- [Zamówienie]Zamówienia można złożyć w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Konta albo wybrać opcję zakupu bez rejestracji.
- [Wypełnienie formularza] Zamówienie składa się poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronach Sklepu Internetowego. Wybór zamawianych Biletów jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka, w szczególności zawiera wskazanie rodzaju i terminu Rejsu oraz typu Biletu, o ile dostępne są zniżki.
- [Formularz] Formularz zamówienia określa, ile Biletów, w jakiej cenie i na jakich trasach Klient chce zamówić. Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
- [Ograniczenie ilościowe] W ramach Sklepu Internetowego możliwy jest zakup jednorazowo nie więcej niż 12 lub 11 pojedynczych Biletów w zależności od tego, czy rejs odbywać się będzie w porze dziennej, czy nocnej.
- [Podsumowanie] Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać następujące informacje:
- dane identyfikujące Sprzedawcę,
- przedmiot zamówienia,
- jednostkową oraz łączną cenę zamawianych Biletów, w tym kosztów dodatkowych, jeśli występują,
- wybranej metody płatności,
- sposobu dostawy,
- czasu i kosztów dostawy.
- [Podanie danych osobowych] W celu złożenia zamówienia konieczne jest podanie w formularzu pełnych i zgodnych z prawdą i prawidłowych (pozbawionych błędów, literówek) danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Klient nie może posługiwać się w celu złożenia zamówienia danymi osób trzecich bez ich zgody.
- [Zmiany zamówienia] Do momentu kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę” Klient ma możliwość zmiany podanych przez siebie danych osobowych oraz zmiany wybranych przez siebie Biletów, w tym ich rodzaju i liczby, jak również zmienić formę metodę płatności.
- [Weryfikacja Biletów] Przed złożeniem zamówienia Klient powinien zweryfikować, czy wprowadzone dane (w szczególności adres e-mail) oraz szczegóły zamówienia są prawidłowe.
- [Złożenie zamówienia] Po wypełnieniu formularza zamówienia, w tym wprowadzeniu danych osobowych, zweryfikowaniu prawidłowości zamówienia, Klient potwierdza zapoznania się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności i składa zamówienie wybierając przycisk „Zamawiam i płacę”. Klient wybierając przycisk „Zamawiam i płacę” zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Sprzedawcy kwoty objętej zamówieniem.
- [Oferta] Wysłanie przez Klienta zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy oferty – zamówienia – zawarcia Umowy zgodnie z treścią Regulaminu.
- [Potwierdzenie] Złożenie oferty jest potwierdzane poprzez wyświetlenie Klientowi komunikatu potwierdzającego złożenie zamówienia i podanie jego numeru.
- [Zawarcie Umowy] Umowę traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia oferty przez Sprzedającego, co następuje poprzez wysłanie przez Sprzedającego potwierdzenia złożonego zamówienia zawierającego: potwierdzenie przyjęcia zamówienia i ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Umowy oraz Regulamin wraz z Załącznikami i danych Sprzedawcy.
§ 7. Płatność
- [Formy płatności] Sprzedawca oferuje możliwość dokonania płatności w Sklepie Internetowym poprzez płatności elektroniczne za pośrednictwem operatora płatności, obejmujące płatność kartą, szybki przelew, płatność kodem BLIK.
- [Płatności na miejscu]W przypadku, w którym Klient chciałby dokonać płatności w formie gotówkowej, może tego dokonać wyłącznie w kasie przystani Sprzedawcy, gdzie możliwa jest także płatność kartą lub płatność kodem BLIK. Sprzedawca nie oferuje możliwości zapłaty za Bilet zakupiony w Sklepie Internetowym gotówką w kasie przystani.
- [Operator płatności elektronicznych] Operatorem płatności dokonywanych w Sklepie Internetowym jest PayPro SA Henryka Kamieńskiego 47, 30-644 Kraków
- [Niezależność] Sprzedawca nie ma wpływu na działalność operatora płatności, jak również na ewentualne nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego operatora płatności.
- [Wybór metody płatności] Wyboru metody płatności można dokonać w momencie składania zamówienia.
- [Informacja o dostępnych metodach płatności] O dostępnych metodach płatności Sprzedawca informuje w Serwisie.
§ 8. Dostawa
- [Forma dostawy] Zakupione w Sklepie Internetowym Bilety dostarczane są w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w zamówieniu. W celu skorzystania z Biletu nie ma konieczności jego drukowania. Klient może okazać Biletyw wersji elektronicznej, podać numer zamówienia lub będzie weryfikowany po nazwisku podanym w formularzu zamówienia, jednakosoby, które zakupiły Bilety ulgowe, w przypadku ich dostępności, zobowiązane są do okazania dokumentu uprawniającego do ulgi przed skorzystaniem z Biletu. Bilety ulgowe bez udokumentowania prawa do ulgi są nieważne i w celu skorzystania z nich konieczne jest dokupienie różnicy pomiędzy Biletem ulgowym a normalnym.
- [Bilet papierowy] W przypadku woli otrzymania Biletu w formie papierowej, Klient powinien dokonać zakupu na miejscu, w kasie Sprzedawcy na przystani.
- [Termin dostawy] Bilet dostarczany jest niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności na rachunku Sprzedawcy, nie później, niż w terminie 24 (dwudziestu czterech) godzin od momentu zaksięgowania płatności.
- [Faktura] W przypadku potrzeby wystawienia faktury VAT, Klient powinien o tym poinformować Sprzedawcę w chwili składania zamówienia, podając dane do faktury.
- [Dokumentacja sprzedaży] Zawarta Umowa dokumentowana jest dowodem sprzedaży dostarczanym wraz z Biletem.
- [Informacje] O postępach realizacji zamówienia Biletu Klient jest informowany na wskazany przez siebie w zamówieniu adres e-mail. Informacje te mogą być dostarczane przez Sprzedawcę oraz operatora płatności.
§ 9. Umowa przewozu
- [Charakter Biletu] Bilet stanowi dokument potwierdzający zawarcie Umowy przewozu w terminie i na trasie określonej na Bilecie.
- [Zwrot Biletu bez odstępnego] Bilet można zwrócić lub wymienić na inny dostępny bilet bez odstępnego, najpóźniej na 24 (dwadzieścia cztery) godziny przed planowym Rejsem.
- [Zwrot Biletu z potrąceniem odstępnego] Zwrot Biletu na mniej niż 24 godziny przed Rejsem jest możliwe do 6 (sześciu) godzin przed Rejsem, za potrąceniem odstępnego w wysokości 25% ceny zwracanego Biletu.
- [Brak możliwości zwrotu Biletu] Na mniej niż 6 (sześć) godzin przed terminem Rejsu zwrot Biletu nie jest możliwy. Bilety niewykorzystane z powodu utraty ich ważności nie podlegają zamianie ani zwrotowi.
- [Termin] Termin zwrotu Biletu obliczany jest od chwili wpłynięcia do Sprzedawcy oświadczenia o zwrocie Biletu.
- [Zwrot pieniędzy] Pieniądze za zwrócony Bilet zostaną oddane w terminie 14 dni od skutecznie dokonanego zwrotu, w przypadkach określonych w Regulaminie – po potrąceniu odstępnego. Pieniądze zostaną zwrócone w ten sam sposób, w jaki Bilet został opłacony, chyba że zwrot Biletu będzie zawierał wniosek o dokonanie zwrotu środków w inny sposób.
- [Warunki przewozu] Warunki przewozu obowiązujące u Sprzedającego stanowią Załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 10.Reklamacja
- [Sposób złożenia] Reklamację dotyczącą działania Serwisu, w tym Konta lub Sklepu Internetowego bądź Rejsu można złożyć:
- drogą pocztową na adres: „Miraż” Mirosława Szutowska, ul. Falista 7, 30-380 Kraków;
- drogą elektroniczną na adres: biuro@mirabay.pl;
- za pośrednictwem formularza kontaktowego, o ile jest udostępniony w Serwisie;
- za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich w serwisie Facebook, kierowanych do profilu dostępnego pod adresem: https://www.facebook.com/people/Mira-Bay-Rejsy-po-Wi%C5%9Ble-Krak%C3%B3w/100057090834506/
- [Elementy reklamacji] W zgłoszeniu reklamacyjnym należy określić zastrzeżenia wobec usługi, żądania wobec Sprzedającego oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować niezgodność usługi z Umową, a w przypadku zgłoszenia reklamacyjnego dotyczącego Rejsu – przedstawić dowód zakupu Biletu.
- [Termin na odpowiedź] Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w tym terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Kupującemu na piśmie lub trwałym nośniku.
- [Odpowiedzialność Sprzedawcy] Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta, a także Przedsiębiorcy Indywidualnego za zgodność świadczenia z umową, zgodnie z przepisami prawa, w tym ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta. Dostarczanie Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej następuje na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
- [Ograniczenie odpowiedzialności] Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności usługi z Umową w zakresie przewidzianym art. 43b ust. 2 i 3 ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Indywidualny, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha usługi odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w tych przepisach, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy usługi.
- [Dostarczenie Treści lub Usługi Cyfrowej] Treść Cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść Cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści Cyfrowej lub pobranie Treści Cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi bądź Przedsiębiorcy Indywidualnemu lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument bądź Przedsiębiorca Indywidualny wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument bądź Przedsiębiorca Indywidualny lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp. Usługę Cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument bądź Przedsiębiorca Indywidualny lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument bądź Przedsiębiorca Indywidualny wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
- [Odpowiedzialność wobec Przedsiębiorcy] Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Przedsiębiorcy w przypadku niezgodności świadczenia z umową jest wyłączona w granicach dopuszczonych przez przepisy prawa. Sprzedawca uprawniony jest do odstąpienia od Umowy z Przedsiębiorcą w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy, nie później niż na 24 (dwadzieścia cztery) godziny przed Rejsem. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny za Bilet, w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
§ 11.Własność intelektualna
- [Zakaz ingerencji] Klient nie jest uprawniony do ingerowania w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania, ani inne elementy Sklepu Internetowego.
- [Uprawnienia Sprzedawcy] Sklep Internetowy, jego elementy, treści, które nie zostały oznaczone, jako pochodzące od innych osób, należą do Sprzedawcy i Sprzedawcy przysługują prawa własności intelektualnej związane ze Sklepem Internetowym, w tym autorskie prawa majątkowe do Sklepu Internetowego i jego elementów mających cechy utworu, oznaczeń i nazw handlowych.
§ 12.Postanowienia końcowe
- [Zmiana Regulaminu] Sprzedawca zastrzega prawo zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. Przez ważne przyczyny rozumie się w szczególności:
- konieczność zaktualizowania danych teleadresowych, w tym nazw lub odnośników zamieszczonych w Regulaminie;
- potrzebę dostosowania Regulaminu do zmieniających się przepisów prawa dotyczących kwestii uregulowanych Regulaminem;
- potrzebę wykonania orzeczeń lub decyzji bądź zaleceń uprawnionych sądów lub organów administracji państwowej w kwestiach dotyczących treści uregulowanych Regulaminem;
- zmianę działania Serwisu, w tym jego rozbudowa i dodanie nowych funkcjonalności, usług lub towarów;
- zmianę warunków technicznych lub procesu świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- potrzebę usunięcia ewentualnych błędów lub niejasności, gdyby pojawiły się w Regulaminie;
- konieczność modyfikacji Regulaminu w celu uniknięcia nadużyć lub naruszeń Regulaminu.
- [Informacja o zmianie] Sprzedający poinformuje z wyprzedzeniem przynajmniej 14-dniowym o zmianie Regulaminu Klientów, dla których prowadzone jest Konto. Informacja zostanie przekazana poprzez przesłanie na adres e-mail przypisany do Konta stosownego powiadomienia wraz treścią zmienianego Regulaminu i informacją o dacie wejścia zmiany w życie. Ponadto, Sprzedawca w tym samym terminie zamieści w Sklepie Internetowym komunikat informujący o wprowadzanych zmianach. Zmieniony Regulamin wiąże osoby, które przed datą wskazaną w powiadomieniu o zmianie jako data wejścia zmienionego Regulaminu w życie nie zrezygnują z prowadzenia dla nich Konta.
- [Stosowanie właściwego regulaminu] Wszelkie Umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, realizowane są na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia Umowy.
- [Polskie przepisy] Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującym w Polsce.
- [Pozasądowe rozpatrywanie sporów] Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: uokik.gov.pl. Jednocześnie Sprzedawca informuje, że wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.
- [ODR] Na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odrdostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Sprzedawca informuje jednakże, że nie zobowiązuje się do korzystania z powyższej platformy ODR w związku z umowami zawieranymi w ramach Sklepu Internetowego, chyba że taki obowiązek wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- [Właściwość sądu w przypadku sporów B2B] Ewentualne spory powstałe między Przedsiębiorcą a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę.
Załącznik 1 – Wzór formularza oświadczenia o zwrocie
WZÓR FORMULARZA OŚWIADCZENIA O ZWROCIE
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci zwrotu Biletu; dotyczy również Przedsiębiorców Indywidualnych)
– Adresat: „Miraż” Mirosława Szutowska, ul. Falista 7, 30-380 Kraków, tel.: +48-604-160-154, adres e-mail: biuro@mirabay.pl;
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o mojej/naszej rezygnacji z zawarcia umowy o świadczenie usługi przewozowej i woli zwrotu Biletu/Biletów (*) na Rejs (proszę liczbę Biletów i datę oraz rodzaj Rejsu)
– Data zawarcia Umowy:
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Numer rachunku bankowego do zwrotu (tylko w przypadku, gdy zwrot ma być dokonany na inny rachunek, niż ten, z którego dokonano zapłaty)
Potwierdzam, że w przypadkach określonych w Regulaminie, Sprzedawca uprawniony jest do potrącenia odstępnego.
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 2 – Warunki przewozu
WARUNKI PRZEWOZU
- DEFINICJE
- Bilet – dokument na okaziciela uprawniający do uczestnictwa w Rejsie, nabyty w kasie Sprzedawcy na przystani lub za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Statek – statek pasażerski służący do przewozu pasażerów, który został wpisany do rejestru administracyjnego polskich statków żeglugi śródlądowej przez Urząd Żeglugi Śródlądowej.
- Pasażer – osoba fizyczna posiadająca Bilet uprawniający do Rejsu. W przypadku, w którym Pasażer nie jest Klientem, dysponentem uprawnień wynikających z Biletu pozostaje Klient.
- Rejs – usługa przewozu Pasażerów związana z wypoczynkiem, którego czas trwania określony jest w Serwisie lub jest zgodna z indywidualnymi ustaleniami z Pasażerem, w ramach której nie jest oferowane zakwaterowanie ani inne elementy, obejmujące więcej niż dwa noclegi na statku;
- Kierownik Statku – osoba odpowiedzialna za Statek przez okres trwania całego Rejsu, zgodnie z przepisami ustawy o żegludze śródlądowej.
- Umowa– umowa przewozu zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, na podstawie której w terminie określonym w Umowie udokumentowanej Biletem, określona liczba Pasażerów może skorzystać z Rejsu na określonej trasie i o określonym czasie trwania.
- Prawo Przewozowe – ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo Przewozowe.
- Terminy pisane z dużej litery, których znaczenie nie zostało wprost zdefiniowane powyżej, mają znaczenie nadane im w Regulaminie Sklepu Internetowego Przystani Mira Bay, chyba że z kontekstu wyraźnie wynika inaczej.
- INFORMACJE OGÓLNE
- Przystań Sprzedawcy mieści się na zakolu Wisły pod Wawelem, na Bulwarze Inflanckim, u podnóża Kościoła na Skałce. Współrzędne dla GPS: 50.054222, 19.927056.
- Sprzedawca świadczy usługi transportu wodnego śródlądowego pasażerskiego związanego z przewozem osób zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa.
- Usługi obejmują Rejsy spacerowe i krajoznawcze, inne niż wycieczkowe.
- Usługi świadczone są Statkami, których załoga nie przekracza 2 osób wliczając Kierownika Statku.
- Do Sprzedawcy nie mają zastosowania przepisy Prawa Przewozowego ani rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2006/2004.
- Sprzedawca udostępnia na żądanie wydane mu odpowiednie dokumenty bezpieczeństwa albo świadectwa zdolności żeglugowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- WARUNKI PRZEWOZU
- Pasażer uprawniony jest do Rejsu wyłącznie na podstawie ważnego Biletu zakupionego w kasie przystani Sprzedawcy lub w Sklepie Internetowym.
- W przypadku braku miejsc na Statku w określonym terminie Rejsu, pierwszeństwo uczestnictwa w Rejsie mają Pasażerowie posiadający Bilety. Pozostałe miejsca mogą być zajmowane według kolejności zakupu Biletów.
- Pasażer ma obowiązek stosować się do poleceń wydawanych przez Kierownika Statku.
Pasażer jest obowiązany do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących na Statku. Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi Rejsu mogą być niedopuszczone do Rejsu lub usunięte z Statku. Osoby uciążliwe dla innych podróżnych, odmawiające zastosowania się do zaleceń Kierownika Statku lub członków załogi, bądź odmawiające zapłacenia należności za Rejs mogą być usunięte z Statku, chyba że naruszałoby to zasady współżycia społecznego. - Pasażer powinien zachować ostrożność podczas Rejsu, jak również podczas wsiadania i wysiadania ze Statku i poruszania się po przystani.
- Podczas manewrów portowych, przepływania pod mostami, w trakcie śluzowania oraz dobijania i odchodzenia od przystani lub innych miejsc postoju bezwzględnie zabronione jest wychylanie się przez Pasażera poza barierki ochronne Statku lub w inny sposób przekraczanie ich linii.
- Dzieci poniżej 13 (trzynastego) roku życia mogą uczestniczyć w Rejsie wyłącznie pod opieką dorosłego opiekuna.
- Sprzedawca może odwołać Rejs, a Kierownik Statku może przerwać Rejs w przypadku:
-
-
-
- awarii Statku,
- uszkodzenia Statku,
- działania siły wyższej,
- przekroczenia stanu ostrzegawczego poziomu wody na rzece Wiśle,
- zamknięcia przez uprawnione organy szlaku wodnego stanowiącego w całości lub w części trasę Rejsu,
- złych warunków atmosferycznych,
- złych warunków nawigacyjnych,
- złych warunków hydrologicznych,
- innych, nieprzewidzianych okoliczności, uniemożliwiających wykonanie Rejsu.
-
- W przypadku odwołania Rejsu przez Sprzedawcę Klient wedle własnego wyboru może otrzymać Bilet na Rejs w innym terminie lub może otrzymać zwrot ceny Biletu niewykorzystanego ze względu na odwołanie lub przerwanie Rejsu. W przypadku wyboru zwrotu Biletu, Klient powinien wypełnić formularz zwrotu i przekazać go Sprzedawcy. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny Biletu w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania informacji o zwrocie Biletu, przy użyciu tej samej metody, której użyto do zapłaty za Bilety, chyba że Klient wskaże inną metodę zwrotu.
- W przypadku Rejsów grupowych do obowiązków organizatora należy nadzór nad przestrzeganiem przez Pasażerów będących członkami grupy przepisów porządkowych.
- Jeżeli Pasażer nie stawi się w terminie na przystani celem wzięcia udziału w Rejsie, Bilet wygasa.
- Kierownik Statku może w przypadku przesunięcia terminu rozpoczęcia Rejsu ze względu na spóźnienie Pasażera, zdecydować o skróceniu Rejsu, z przyczyny, za którą nie ponosi odpowiedzialności, o czas spóźnienia.
- Zabrania się:
- wprowadzania na Statek zwierząt bez wyraźnej zgody Kierownika Statku,
- wprowadzania na Statek rowerów bez wyraźnej zgody Kierownika Statku,
- wnoszenia na Statek przedmiotów niebezpiecznych(np. noże, broń palna, amunicja, maczety, siekiery, materiały pirotechniczne, wybuchowe lub łatwopalne),
- wnoszenie na Statek materiałów, które mogą go zabrudzić lub uszkodzić (np. lody),
- uczestniczenia w Rejsie pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
- spożywania alkoholu, za wyjątkiem Statków przewidujących wyodrębnione miejsca do spożywania alkoholu i na których alkohol jest serwowany przez załogę;
- używania otwartego ognia w tym palenia tytoniu,
- korzystania z e-papierosów lub podobnych urządzeń,
- zanieczyszczanie Statku lub rzeki Wisły,
- wyrzucanie przedmiotów do koryta rzeki Wisły,
- głośne zachowanie, krzyki, włączanie własnej muzyki bez zgody Kierownika Statku, czy inne zachowania mogące zakłócić spokój lub bezpieczeństwo innych Pasażerów, załogi lub mieszkańców okolicy i naruszyć lokalne przepisy ustanawiające park kulturowy pod nazwą „Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem”, na terenie którego zabronione jest emitowanie dźwięków ze Statku, a w granicach którego mieszczą się trasy Rejsów.
- Kierownik Statku ma prawo odmówić Pasażerowi udziału w Rejsie lub usunąć go z Statku w przypadku, gdy Pasażer:
- narusza Warunki Przewozu,
- znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
- narusza porządek publiczny lub dobre obyczaje,
- w inny sposób sprowadza na Pasażerów zagrożenie lub stanowi dla nich uciążliwość;
- w ciągu 14 (czternastu) dni naruszył zakaz, o którym mowa w ust. 3.12 Warunków Przewozu.
- W przypadku odmowy umożliwienia Pasażerowi udziału w Rejsie lub usunięcia Pasażera ze Statku, Pasażerowi nie będzie przysługiwał zwrot Biletu ani należności za Bilet.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby każdy Rejs był bezpieczny i zapewnia należyte warunki przewozu, obsługi oraz porządku.
- W miarę możliwości technicznych Sprzedawca umożliwia Pasażerom o ograniczonej zdolności ruchowej udział w Rejsie.
-
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Pasażer powinien niezwłocznie poinformować Sprzedawcę lub Kierownika Statku o każdym niepokojącym zdarzeniu dotyczącym Statku lub Rejsu, w tym poinformować o uszkodzeniu Statku.
- Sprzedawca zobowiązuje się realizować Rejsy zgodnie z rozkładem Rejsów. Odstępstwa od rozkładu są możliwe wyłącznie w szczególnych przypadkach lub za zgodą Pasażerów.
- Sprzedawca nie zapewnia dla Pasażerów na Statku ani przystani skrytek ani pomieszczeń, gdzie możliwe jest przechowanie lub zabezpieczenie wartościowych rzeczy. Sprzedawca zachęca do pozostawienia wartościowych rzeczy poza Statkiem i przystanią i poza przypadkami działań umyślnych, w tym przypadku przyjęcia na przechowanie przedmiotów Pasażera, Sprzedawca nie odpowiada za utratę ani uszkodzenie przedmiotów wniesionych na Statek bądź pozostawionych na przystani.
- Przedmioty zagubione na Statku lub przystani będą przechowywane przez Sprzedawcę przez okres 14 (czternastu) dni, po upływie których Sprzedawca uprawniony będzie do postąpienia z nimi według własnego uznania. W przypadkach, w których będzie to możliwe i nieutrudnione, Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z domniemanym właścicielem takiego przedmiotu.
- Klient zobowiązany jest do zapoznania się z Warunkami Przewozu przed zakupieniem Biletu. Klient przekazując Bilet Pasażerowi zobowiązany jest zapewnić, że Pasażer zapoznał się z Warunkami Przewozu.
- W sprawach nieuregulowanych Warunkami Przewozu stosuje się Regulamin Sklepu Internetowego oraz powszechnie obowiązujące przepisy polskiego prawa.